Συνέντευξη με τον Μίλτο Πιστώφ, συγγραφέα της "Σι Λόντε", του κοριτσιού που βρήκε την μουσική!

Από μικρή όταν διάβαζα κάποιο βιβλίο είχα την περιέργεια και το ενδιαφέρον να μάθω ποιος κρύβεται πίσω από αυτό. Ποιος το δημιούργησε και γιατί. Ποια ανάγκη τον ώθησε σε αυτό. Έτσι και τώρα, όταν διάβασα με τον μικρό μου το βιβλίο "Σι Λόντε, το κορίτσι που βρήκε την μουσική" θέλησα να δω ποιος άνθρωπος το εμπνεύστηκε. Και χάρηκα πολύ όταν είδα ότι πίσω από αυτό το τόσο χαρούμενο βιβλίο κρύβεται ένας χαρούμενος άνθρωπος, μια ευγενική φιγούρα με αισιοδοξία και χαμόγελο που δεν βρίσκεις εύκολα στις μέρες μας. Αυτός είναι ο Μίλτος Πιστώφ, ο καλεσμένος μου σήμερα!


Ποια ιστορία κρύβεται πίσω από την δημιουργία του παιδικού βιβλίου σου;


Το βιβλίο ξεκίνησε σε μια προσπάθεια δική μου ως παιδαγωγού να φέρω την μουσική με ένα δημιουργικό τρόπο κοντά στα παιδιά τα οποία διδάσκω. Να υπάρχει μια ιστορία μέσα από την οποία θα χρησιμοποιήσω ήχους και ρυθμούς με έναν πιο ευφάνταστο τρόπο. Όλο αυτό το ταξίδι διήρκησε τρία χρόνια και ουσιαστικά τα ίδια τα παιδιά με τα οποία έκανα το μουσικό δρώμενο της Σι Λόντε, συνέβαλαν στην εξέλιξη της ιστορίας με τις απορίες, τις ερωτήσεις και  τις ιδέες τους. Είχε περάσει λοιπόν στην πραγματικότητα το βιβλίο από έναν "ποιοτικό έλεγχο" από τα ίδια τα παιδιά πριν καν εκδοθεί!

Η μουσική πώς μπορεί να γίνει ως μάθημα πιο δημιουργικό και όχι ως στείρα εκπαιδευτική διαδικασία; 

Όλα τα μαθήματα για μένα, αλλά ειδικά η μουσική χρειάζονται φαντασία και δημιουργικότητα. Δεν έχει το ιδανικό αποτέλεσμα αν είναι ένα στείρο "μάθημα". Το παραμύθι λοιπόν, είναι η μεταμφίεση της πληροφορίας. Μέσα από αυτό μπορούν τελικά τα παιδιά να μάθουν για τον Ρυθμό, την μελωδία, τα τεχνικά χαρακτηριστικά της μουσικής αλλά με έναν πιο ιδιαίτερο τρόπο. Αν για παράδειγμα το παιδί δραματοποιήσει έστω και μια φορά "το ξύπνημα του Αμπαγιόμι" δεν πρόκειται να το ξεχάσει ποτέ...

Μου αρέσουν τα παραμύθια που θέλουν την δική σου φαντασία και συμμετοχή. Έτσι και μένα ο σκοπός μου ήταν να δημιουργήσω μια ωραία ιστορία που θα μπορεί ο γονιός , ο εκπαιδευτικός να την πάρει και να την κάνει δική του.

Ποια οφέλη πιστεύεις πως έχει η μουσική για ένα παιδί προσχολικής ή πρώτης σχολικής ηλικίας;

Ένα παιδί που θα κάνει μουσική θα αποκτήσει καλύτερη έννοια Ρυθμού, καλύτερο συντονισμό και δεξιότητες κινητικές αλλά και κοινωνικές μέσα σε μια ομάδα που σέβεται ο ένας τον άλλο. Ακόμη αναπτύσσεται η συναισθηματική νοημοσύνη και η έκφραση του χαρακτήρα που είναι πολύ βασικά στοιχεία για έναν ισορροπημένο άνθρωπο. 


Πώς μπορούμε να φέρουμε σε επαφή τα παιδιά με την μουσική ακόμα και σπίτι, ειδικά τώρα που λόγω κορωνοιου δεν γίνονται εκδηλώσεις, συναυλίες, παραστάσεις, μουσικά μαθήματα σε ωδεία κλπ;

Το πιο βασικό είναι ένα παιδί να ακούσει μουσική και να έχει ερεθίσματα. Ακόμα και την ώρα που παίζει ένα παιδί και είναι αφηρημένο είναι σημαντικό να ακούει από την μουσική που ακούν οι ίδιοι οι γονείς μέχρι παιδικά τραγούδια όλων των ειδών. Όταν υπάρχει χρόνος και διάθεση και από τους γονείς μετά μπορείς να χορέψεις με τον Ρυθμό, να κάνεις παλαμάκια, να χοροπηδήσεις, να εκτονώσεις την ενέργεια και να αφήσεις το παιδί να νιώσει αυτόν τον παλμό της μουσικής.Μπορείς φυσικά να παίξεις με μουσικά όργανα που υπάρχουν στο σπίτι ή να δημιουργήσεις τα δικά σου από απλά υλικά. 

Γιατί θα πρότεινες να διαβάσει ένα παιδί το βιβλίο σου "Σι Λοντε, το κορίτσι που βρήκε την μουσική";

Για να περάσει καλά!

Σας ευχαριστώ πολύ!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις